• Γυμναστική: Η Φυσική Αγωγή αποσκοπεί στην εξασφάλιση της λειτουργικής ανάπτυξης των νέων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους, μέσω συνειδητών κινητικών δραστηριοτήτων. Έτσι το άτομο μέσω του αθλητισμού, οδηγείται στην ατομική ανάπτυξη, στην προσωπική ανάδειξη, στην κοινωνική ενσωμάτωση και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του.
  • Θεατρικό Παιχνίδι – Ομάδα Θεάτρου: Στο ¨Θεοδωρίδειο Κέντρο – Ορίζοντες ¨ λειτουργεί ομάδα Θεάτρου σε συνεργασία με θεατρικά Εργαστήρια της Καρδίτσας. Έχει επιδείξει θεατρική Παράσταση καθώς και συμμετοχή στο ¨Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας¨, στις παράλληλες εκδηλώσεις. Μπορείτε να δείτε σχετικό video παρακάτω
  • Πολιτιστικές και Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: Πραγματοποιούνται τακτικές επισκέψεις εκπαιδευτικού, ψυχαγωγικού και πολιτιστικού χαρακτήρα, σε μουσεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, κινηματογράφους, θέατρα αλλά και εργασιακούς χώρους.
  • Προγράμματα Κοινωνικοποιήσεις: Πρόκειται για προσεκτικά ομαδικά προγράμματα που αποσκοπούν στην ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως η εξοικείωση τους με τους δρόμους, τα καταστήματα . όλα τα προγράμματα έχουν στόχο την αυτοεξυπηρέτηση, την αυτονομία και την εκπαίδευση στη σωστή κοινωνική συμπεριφορά. 
  • Εκδρομές: Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται μονοήμερες εκδρομές σε διαφορετικούς προορισμούς , με εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα.

Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν νέους και νέες με νοητική υστέρηση  και σύνδρομο down από 18 ετών.

Ο σχεδιασμός τους στηρίζεται στο ανθρωποκεντρικό μοντέλο, όπου επαγγελματίες,  οικογένεια και ο ίδιος ο νέος ή η νέα, συνεργάζονται για τη διαμόρφωση ενός εξατομικευμένου πλάνου σε σχέση με τις εκπαιδευτικές του ανάγκες.  Η αρχή που διέπει τη συνεργασία αυτή είναι το δικαίωμα του ανθρώπου στην εκπαίδευση και την επαγγελματική κατάρτιση με στόχο την επίτευξη της εξέλιξης του: δηλαδή, τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία του και, εν τέλει, την κοινωνική κ του ενσωμάτωση.

Οι βασικοί στόχοι της εκπαίδευσης των νέων μας αφορούν στη:

  • γνωριμία μεταξύ τους,
  • σταδιακή ενσωμάτωσή  τους,
  • οργάνωση της συμπεριφοράς τους,
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και κοινωνικών δεξιοτήτων,
  • άσκηση σε δεξιότητες καθημερινής ζωής αλλά και σε δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την επαγγελματική κατάρτιση (λ.χ. συνέπεια, υπευθυνότητα, ομαδικό πνεύμα, κλπ).

Εργαστήρι   Ζωγραφικής και Αγιογραφίας  :  ζωγραφική είναι μια «γλώσσα» επικοινωνίας. Πριν ακόμα ξεκινήσουν να εκφράζονται με το γραπτό λόγο, τα παιδιά χρησιμοποιούν τη ζωγραφική για να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους. Μέσα από αυτήν, κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να αποτυπώσει τα συναισθήματά του σε ένα κομμάτι χαρτί. Στο Κέντρο μας τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι: λαδομπογιές, κηρομπογιές, μαρκαδόροι, τέμπερες, ξυλομπογιές, νερομπογιές, κιμωλία, Επίσης οι νέοι ζωγραφίζουν πάνω σε ξύλο, σε τελάρο καθώς και σε κεραμικές επιφάνειες από το εργαστήρι Κεραμικής.

 Εργαστήρι Κεραμικής: Το εργαστήριο της κεραμικής καταρτίζει και εκπαιδεύει ΑμΕΑ ηλικίας 18 ετών και άνω. Η εκπαίδευση αποσκοπεί στη βελτίωση της λεπτής κινητικότητας, στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων, καθώς και στην προαγωγή της δημιουργικότητας και της φαντασίας των εκπαιδευομένων.
Το πρακτικό μέρος της εκπαίδευσης περιλαμβάνει την κατασκευή πήλινων αντικειμένων, το βάψιμο και το ψήσιμό τους, σύμφωνα με τη θεωρία που έχουν διδαχθεί. Στους εκπαιδευόμενους διδάσκεται η πηλοπλαστική με τη χρήση διαφόρων τεχνοτροπιών, όπως είναι το «φύλλο» και το «μακαρόνι». Το εργαστήριο κεραμικής παράγει μια ποικιλία πήλινων κατασκευών, όπως βάζα, καθρέφτες, κρεμάστρες, πιατέλες κ.ά. Τα προϊόντα που παράγονται παρουσιάζονται στα δύο Παζάρια που πραγματοποιούνται στο κέντρο μας  Χριστούγεννα και Πάσχα και τα έσοδα μοιράζονται στους εκπαιδευόμενους του Κέντρου .

 Κηπουρική : Το Εργαστήριο Κηπουρικής έχει ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την κατάκτηση βασικών γνώσεων σε σχέση με τα φυτά και την περιποίησή τους.  Δίνει στους σπουδαστές, άμεση ικανοποίηση κι αυτονόμηση σε πολλές εργασίες συμβάλλοντας έτσι στην ωρίμανσή τους.

Οι σπουδαστές μαθαίνουν να δημιουργούν νέα φυτά, να τα μεταφυτεύουν, να τα περιποιούνται, να συγκομίζουν. Μέσα από αυτό μαθαίνουν το βιολογικό κύκλο των φυτών, την αλληλουχία των εποχών, προσανατολίζονται στο χρόνο και γενικότερα απολαμβάνουν την ηρεμία που προσφέρει η επαφή με την φύση

Κυκλοφοριακή αγωγή:

  • Άσκηση στον προσανατολισμό
  • Οδική συμπεριφορά
  • Μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς
  • Διαχείριση χρημάτων
  • Χρήση των υπηρεσιών της κοινότητας (αγορές από καταστήματα, δημόσιες υπηρεσίες, ταχυδρομείο, τράπεζα).

 Αυτοεξυπηρέτηση:

  • Ατομική υγιεινή
  • Ντύσιμο

 Μαθησιακό Πρόγραμμα: συντήρηση βασικών σχολικών γνώσεων (ανάγνωση, γραφή, αριθμητική).

 

«Εκπαιδευτικά παιχνίδια»: Επιτραπέζια παιχνίδια και εκπαιδευτικό λογισμικό για ηλεκτρονικό υπολογιστή.

 Θέατρο: Παρέχει τη δυνατότητα στους σπουδαστές να εκφράζουν συναισθήματα, ιδέες και προβληματισμούς τους μέσα από εναλλακτικά κανάλια επικοινωνίας, όπως ο θεατρικός λόγος, η κίνηση, ο χορός. Μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης γίνεται ευκολότερη η απόκτηση αίσθησης  του σώματος, η διεύρυνση του ρεπερτορίου των ατομικών ρόλων και η κατάκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων.

 Μουσικοθεραπεία  

 

Γυμναστική: Μέσω της σωματικής άσκησης επιδιώκεται η απόκτηση της καλής φυσικής κατάστασης και ευεξίας για τους νέους μας. Επιπλέον συμμετέχουν σε αθλητικές διοργανώσεις και εκδηλώσεις.

Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Εκδρομές: Πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές επισκέψεις σε Μουσεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, θέατρα, επαγγελματικούς χώρους, κ.α.

Κοινωνική Υπηρεσία

 –  Προσφέρει στους νέους και στις οικογένειες τους Συμβουλευτικές &       Υποστηρικτικές υπηρεσίες. Παρέχει υποστήριξη και δίνει πληροφορίες στα άτομα με αναπηρία και στις οικογένειες τους για θεραπευτικά ιδρύματα, ειδικούς επιστήμονες, ζητήματα συντάξεων, επιδομάτων και παροχών για προγράμματα εκπαίδευσης, για το νομικό πλαίσιο που διέπει τις προσλήψεις και υποστηρίζει τα άτομα στις συναλλαγές τους με τις κρατικές υπηρεσίες.

  • Φέρνει σε επαφή και γνωριμία τα άτομα με αναπηρία αλλά και με τους συλλόγους τους που λειτουργούν στην περιοχή μας.
  • Υποστηρίζει τα άτομα με αναπηρία μέσα από προκαθορισμένα ραντεβού με ειδικούς επιστήμονες, που θα συμβουλευτούν και θα κατευθύνουν τους ενδιαφερόμενους.
  • Υποστηρίζει τα άτομα με αναπηρία στις συναλλαγές τους με τις κρατικές υπηρεσίες και παρεμβαίνει όταν συναντούν δυσκολίες στις συναλλαγές αυτές.
  • Διοργανώνει διαλέξεις ενημερωτικού χαρακτήρα για τα προβλήματα και τις ανάγκες των ανθρώπων με αναπηρία, αλλά και για τις σχέσεις τους με όλους τους άλλους.
  • Παίρνει πρωτοβουλίες οι οποίες θα ευαισθητοποιούν την κοινή γνώμη με αρθρογραφία στον τοπικό τύπο, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, διανομή έντυπου υλικού, οργάνωση εκθέσεων κ.α.
  • Παρέχει συνοδευτικές, συμπληρωματικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες στο πλαίσιο ολοκληρωμένων προγραμμάτων που αφορούν την Καταπολέμηση του Κοινωνικού Αποκλεισμού των ατόμων με αναπηρία.

Η Κοινωνική Υπηρεσία έχει ως στόχο: α) τη συνεργασία με το άτομο- μέλος με αναπηρία αξιολογώντας τις ανάγκες του ιδίου και τις οικογενείας του. Μέσα από συνεντεύξεις με το άτομο και την οικογένεια του γίνετε μία διαρκεί προσπάθεια για την ανάπτυξη δεξιοτήτων του, παρεμβαίνει για την επίλυση προβλημάτων της οικογένειας του ατόμου, έχει συνεχή και άμεση εμπιστοσύνη και επικοινωνία, ενίσχυση και ενθάρρυνση του ατόμου για απόκτηση σωστής συμπεριφοράς. Φροντίζει για την ομαλή ένταξη νέων εκπαιδευόμενων στα προγράμματα του Κέντρου.

β) Συνεργασία με τους φορείς του Νομού μας αλλά και με φορείς εκτός Νομού.

γ) Παραπομπές περιστατικών σε άλλους φορείς για την αποκατάσταση ατόμων.